Handelsbetingelser

Bestilling og betaling

Hos Orkestergraven kan du bestille varer online til privatpersoner, firmaer og offentlige institutioner.

Priserne er dagspriser og alle priser er inkl. moms. 
Da Orkestergraven er dansk, indgås alle aftaler på dansk.
Salg til børn og unge under 18 år kan kun indgås af forældre eller andre, der lovligt kan handle på barnets eller den unges vegne.

Sådan handler du:

For at foretage et køb skal du igennem 6 trin.

  1.  Find den eller de varer du ønsker og placer dem i indkøbskurven. Gå herefter til indkøbskurven.
  2.  Indtast personlige oplysninger, og vælg forsendelses/betalingsmåde.
  3.  Godkend Orkestergravens forretningsbetingelser
  4.  Tjek at dine oplysninger er korrekte og godkend derefter købet
  5.  Gennemfør betalingen
  6.  Når handelen er gennemført modtager du en ordrebekræftelse på e-mail. Når ordren er afsendt fra vores lager modtager du igen en e-mail.

Mister du ordrebekræftelsen, kan du kontakte os på kontakt@orkestergraven.dk og vi vil sende dig en ny.

Betaling

Betalingen foregår med:

  • Dankort, Visa, MasterCard og Maestro
  • MobilePay (0,- DKK i gebyr)
  • Elektronisk faktura til offentlig institutioner (med EAN-nummer)
  • Bankoverførsel (Bankoverførsel er ikke dækket af indsigelsesordningen)
  • ViaBill - køb nu, betal senere

Få mere info om beløbsreservation ved betaling med kort eller MobilePay (dog ikke Dankort) i vores handelsbetingelser.

Ved brug af betalingskort, vil pengene først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle betalingskort-oplysninger bliver sendt krypteret med den såkaldte SSL-protokol (Secure Socket Layer), så uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS. Du kan derfor trygt og sikkert handle hos os.

Levering og fragtpriser

Leveringstiden for hele Danmark er 1-2 hverdage på lagervarer, fra du har afgivet din bestilling, til du modtager den med posten. Hvis en lagervare mod forventning er udsolgt, kontakter vi dig hurtigst muligt. Dette sker dog meget sjældent.

Du kan under hver vare se dens vægt, og du betaler fragtprisen ud fra din ordres samlede vægt. Forsendelsen koster fra 39,00 DKK til højst 99,00 DKK. til hele Danmark.

Ved bestilling inden kl. 15.30 på hverdage, vil din ordre blive sendt afsted samme dag.
Der er hver vare oplyst, om varen er på lager.

Din ordre bliver leveret af GLS eller DAO – dog sker levering af store/tunge varer på en palle via en fragtmand fra Transportgruppen. Der vil under varebeskrivelsen være oplyst, hvis en vare bliver leveret med fragtmand.

GLS Pakkeshop - Udlevering til lokal pakkeshop

  • Vægt 0 - 1 kg: 39,00 DKK
  • Vægt 1 - 10 kg: 49,00 DKK
  • Vægt 10 - 20 kg: 59,00 DKK
  • Vægt over 20.000 g.: 79,00 DKK

GLS Pakke med omdeling

  • Vægt 0 - 1 kg: 59,00 DKK
  • Vægt 1 - 5 kg: 69,00 DKK
  • Vægt 5 - 10 kg: 79,00 DKK
  • Vægt 10 - 20 kg: 89,00 DKK
  • Vægt over 20 kg: 99,00 DKK

GLS Erhvervspakke

  • Vægt 0 - 1 kg: 49,00 DKK
  • Vægt 1- 5 kg: 59,00 DKK
  • Vægt 5 - 10 kg: 69,00 DKK
  • Vægt 10 - 20 kg: 79,00 DKK
  • Vægt over 20 kg: 89,00 DKK

Øvrige leveringsmuligheder

Afhentning

Ved bestilling, kan du vælge at afhente din ordre hos, når den er meldt klar til afhentning via e-mail eller sms.
Vore åbningstider er mandag til fredag fra kl. 12:00 til 18:00.

Fragtmand (forsendelsen samles på en palle)

Der vil i varebeskrivelsen være oplyst, hvis den bliver sendt med fragtmand.
Alle ordrer med en samlet vægt over 500 kg vil blive sendt med fragtmand.
Fast pris: 99,00 DKK

Forsendelser til Færøerne og Grønland

Ved levering til Færøerne og Grønland, sender vi varerne momsfrit, mens fragten bliver højere. Du kan se den aktuelle fragtpris ved bestiling her i webshoppen.

Rabatkoder og gavekort

 

Garanti og reklamation

Tilfredshedsgaranti

Der er normalt 30 dages fuld returret, gældende fra den dag, du modtager varen. Når vi har modtaget og godkendt varen, refunderes købesummen til din konto indenfor få dage. Hvis du har betalt med betalingskort, føres beløbet retur dertil. Har du betalt via bankoverførsel, skal du huske at vedlægge dit registreringsnummer og kontonummer. Ønsker du varen ombyttet til en anden vare, er dette naturligvis muligt.

Ved benyttelse af fortrydelsesretten, skal du selv betale portoen for at sende varen retur. Ved varer, som ikke kan sendes retur med posten - kontakt os, og vi vil hjælpe dig med forsendelsen.

Varer der returnes eller skal ombyttes, kan sendes til eller afleveres på vores adresse. Kontakt os på kontakt@orkestergraven.dk for at få tilsendt returlabel.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, ved anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som i en fysisk butik.

Hvis varen er behandlet på anden vis end ovenfor beskrevet, eller original emballage er beskadiget eller mangler, betragter vi den som brugt. Det betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængigt af varens købsmæssige værdi.

Reklamationsret

Orkestergraven yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, som direkte eller indirekte er opstået som følge af forkert betjening, dårlig vedligeholdelse, vold eller uautoriseret behandling. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved rutinemæssig undersøgelse af varen, skal meldes indenfor rimelig tid. Varen kan derefter sendes eller afleveres til reparation eller ombytning på vores adresse. Husk at vedlægge en kopi af kvitteringen, samt information om fejl og mangler.

Ved tilbagelevering pga. fortrydelse eller reklamation, sender vi dig en e-mail, når vi har modtaget varen. Mailen vil oplyse dig om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Du har også mulighed for at klage til Forbrugerklagenævnet, ved køb hos os.

Udland og offentlige institutioner

Salg til offentlig institution

Ved bestilling til en offentlig institution, kan du bestille varerne helt normalt – du skal så blot vælge kundetypen: Offentlig institution. Ordren vil således blive sendt på kredit, og I vil modtage en elektronisk faktura (EAN).

Der er også mulighed for kredit til musikskoler, privatskoler og lign. – send bestillingen til kontakt@orkestergraven.dk

Salg til Færøerne og Grønland

Ved bestilling til Færøerne og Grønland, sendes varerne momsfrit, men fragten bliver højere. Du kan se den aktuelle fragtpris ved bestilling her i webshoppen.

Sikkerhed og persondata

Vi forpligter os til at beskytte privatlivets fred for vores besøgende og de der benytter sig af vores ydelser. Orkestergraven er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, vi har modtaget om dig.

Alle registrerede oplysninger bliver behandlet i henhold Persondataloven. Dine oplysninger vil ikke blive solgt eller videregivet til tredjemand. Dog videregives oplysninger til udvalgte og betroede tredjemænd, der er berettigede til at benytte dine personlige data for at levere de varer, du har bestilt, samt holde dig opdateret om status på din ordre.

Hvordan bruger vi dine data

Som kunde hos os, skal du som minimum oplyse navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Disse informationer er nødvendige for, at vi kan gennemføre din bestilling. 

Vi anvender Cookies til at registrere, hvordan du benytter vores hjemmeside og de bliver hovedsageligt brugt til at registrere dine varebestillinger.

Data der indsamles via cookies omfatter bl.a IP-adresse, geografisk placering, browser type og version, operativ system, henvisningskilde, længden på dit besøg på hjemmesiden, sidevisninger, samt hvornår og hvor hyppigt du besøger hjemmesiden.

Brugerdata behandles i analysesystemet (Google Analytics) med det formål at forbedre vores service. Du kan læse om Google Analytics privatlivspolitik her.

Hvis du ikke ønsker cookies, kan du indstille browseren til automatisk at afvise dem, eller underrette dig når et websted anmoder om at gemme dem. Benyt browserens hjælpefunktion for at få yderligere oplysninger.

I forbindelse med køb på hjemmesiden, behandler vi diverse data som vi er blevet oplyst af dig eller din arbejdsgiver. Disse data omfatter navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, varer du har købt samt kommunikation mellem os, som har været nødvendig for at kunne levere din bestilling.

Vi opbevarer, som foreskrevet i Regnskabsloven, registrerede oplysninger i 5 år ud over bogføringsåret, hvorefter de slettes. Ordrekommunikation opbevares kun så længe det anses for nødvendigt for at kunne levere service og slettes efter 12 måneder. Hvis du ønsker at få slettet ordrekommunikation tidligere, så kan du gøre dette ved at skrive til os på kontakt@orkestergraven.dk.

Vi behandler data, du har stillet til rådighed for os i forbindelse med anmeldelser af produkter på hjemmesiden. De omfatter navn, emailadresse og teksten produktanmeldelsen består af. De opbevares så længe som din anmeldelse er relevant - det vil sige så længe som produktet, du anmelder er publiceret på hjemmesiden. Hvis du ønsker en anmeldelse slettet, kan du gøre dette ved at skrive til os på kontakt@orkestergraven.dk.

Du har mulighed for at kommunikere med os på tekst via hjemmesidens chat funktion, hvor vi registrerer og gemmer data som omfatter dit navn eller alias, IP-adresse, email samt den kommunikation der er udvekslet. Chat-kommunikation slettes efter 12 måneder. Hvis vi vurderer at chat-kommunikationen indeholder særligt personfølsomme oplysninger, slettes den øjeblikkeligt.

Hvis du tilmelder dig vores nyhedsmail, benytter vi din emailadresse til at sende dig informationer om kampagner, nyheder, tilbud, arrangementer og redaktionelt materiale. Din email bliver hverken solgt eller videregivet til tredjepart.

Overdragelse af data til tredjemand

Ingen personlige oplysninger, der registreres på DanGuitar.dk, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Vi registrerer og videregiver dog de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Alle informationer transmitteres eller opbevares ikke krypteret, men bliver opbevaret på betryggende vis i Danmark og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos DanGuitar.dk.

Opbevaring og sletning af personlige data

Personoplysningerne registreres hos os og opbevares, med mindre andet er angivet, i fem år, hvorefter de slettes. Som registreret har du altid mulighed for indsigt og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i persondataloven. Den dataansvarlige hos Orkestergraven er Jan Tækker Behncke. 

Dine rettigheder

Ifølge persondataloven har du en række rettigheder som vi har  opsummeret nedenunder. Vi har ikke vist alle detaljer, så hvis du ønsker det fulde overblik, kan du finde det finde på datatilsynets hjemmeside.

De primære rettigheder er ifølge persondataloven:

1.  Retten til indsigt
2.  Retten til at få forkerte data rettet
3.  Retten til at få data slettet
4.  Retten til at begrænse databehandling
5.  Retten til at opponere imod databehandling
6.  Retten til at få data overført til tredjemand
8.  Retten til at klage til en overordnet myndighed
9.  Retten til at trække en databehandlingstilladelse tilbage

Du har ret til at at vide om vi behandler dine personlige data, hvor vi gør dette, hvilke data vi behandler, hvem der har adgang til dine data samt informationer omkring formålet med databehandlingen og hvilken slags data vi behandler.
Såfremt det vurderes at det ikke er til skade for tredjepart, kan du få tilsendt en kopi af dine personlige data.
Ønsker du at klage over databehandling, kan du gøre dette på datatilsynets hjemmeside.

Sikker betaling

Ved betaling med betalingskort benyttess en sikker, krypteret metode, gennem et godkendt webshopsystem, så alle betalingsdata altid sendes via en sikker linie, og aldrig bliver gemt hos os.

Manualer

Hvis en manual følger med et produkt, vil der være angivet om den er skrevet på dansk. Er dette ikke tilfældet, vil den normalt være på engelsk (enkelte også på andre sprog) – dette vil ofte også fremgå af produktteksten.

Nyhedsbrev

Det er muligt at tilmelde sig vores e-mail-nyhedsbrev. Det er noget, du selv vælger. Har du tilmeldt dig vores nyhedsbrev, kan du altid nemt framelde dig igen. Nyhedsbrevet udsendes ca. 20 gange om året. Din e-mail-adresse videregives ikke til tredjemand – du vil kun modtage e-mails fra os. Tilmelding til nyhedsbrevet foregår nederst på siden.

Microsoft Clarity

Vi samarbejder med Microsoft Clarity og Microsoft Advertising for at registrere, hvordan du bruger og interagerer med vores hjemmeside gennem adfærdsdata, heatmaps og session replay for at forbedre og markedsføre vores produkter/tjenester. Data om brug af hjemmesiden indsamles ved hjælp af første- og tredjepartscookies og andre sporingsteknologier for at bestemme populariteten af produkter/tjenester og onlineaktivitet. Derudover bruger vi disse oplysninger til optimering af hjemmesiden, svindel/sikkerhedsformål og annoncering. For at få mere information om, hvordan Microsoft indsamler og bruger dine data, kan du besøge Microsofts erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger.

Firmainformation

Orkestergraven
Fabrikvej 11B, kld.
8260 Viby J

Tlf.: 30234922
E-mail: kontakt@orkestergraven.dk
CVR.nr.:  43851195

 

Nedenstående standard handelsbetingelser er udarbejdet af e-mærket og kan frit benyttes af danske kunder hos HostedShop. HostedShop anbefaler at tilkøbe et e-mærket abonnement, så e-mærket kan tilpasse betingelserne til din forretning, samt løbende sende opdateringer om lovændringer, så betingelserne også i fremtiden dækker lovkravene. Læs mere om e-mærket.

Dette er en standardskabelon så husk at tilpasse den til din virksomhed. Sæt selv data ind i de sætninger der er markeret med
grønt. Hvis du ikke har varer der hører under fortrydelsesretten kan du blot udelade den del af teksten.

Husk at der i ordrebekræftelsen skal være vedhæftet handelsbetingelser og fortrydelsesformular så kunden får den. Eventuelt kan den sendes med varen.

   

Generelle oplysninger

 

(Udfyld med virksomhedens oplysninger, med mindre oplysningerne kan ses på forsiden af webshoppen)
Virksomhedens juridiske navn
CVR-nr.
Adresse (fra CVR-registret), og - hvis I har flere adresser - adressen på det sted, hvor eventuelle klager skal sendes til)
Mailadresse
Telefonnummer

 

Betaling

 

(Indsæt betalingsmuligheder)

 

Vi tager ikke kortgebyrer.
(Bemærk, at der dog stadig kan opkræves gebyrer for brug af korttyper udstedt uden for EU.
Hvis der er tale om Diners Club og American Express, kræves det, at I har en direkte indløsningsaftale med hhv. Diners Club og/eller American Express.
Det er også tilladt at opkræve kortgebyrer på firmakort.
Opkræver I gebyrer i denne sammenhæng, skal satserne angives her.)

 

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  
 
(Hvis I tilbyder betaling med bankoverførsel indsættes:) Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.  

 

(Hvis I tilbyder betaling med PayPal indsættes:) Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.  

 

(Betingelserne for kundens brug skal indsættes her, hvis der kan betales med ViaBill)

 

Fragt

(Indsæt de mulige leveringsformer, herunder fragtselskab(er) og fragtpriser.)

(Indsæt oplysninger om eventuelle begrænsninger – f.eks. at der kun leveres til Danmark, eller at der er særlige vilkår for levering til ikke-brofaste øer.)
 
(Indsæt leveringstid. Alternativt kan leveringstiden fremgå af de enkelte produktsider.)
 
(Indsæt andre særlige vilkår, kunden skal være opmærksom på - f.eks. levering til kantsten / uden opbæring, etc.)

 

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

 

(Indsæt hvis relevant:   
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.)
 
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

 
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til (indsæt mailadresse) eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet
(Hvis I vil give jeres kunder mulighed for at fortryde en del af købet, kan I indsætte denne sætning og derefter vælge én af de to måder.)

 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

 

(Mulighed 1: Hvis kunden ikke kan få fragtomkostningerne tilbage, kan I indsætte denne tekst:)
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

(Mulighed 2: Hvis kunden får en del af fragtomkostningerne tilbage, kan I indsætte denne tekst:)
Bemærk, at du kun kan få en del af fragtomkostningerne tilbage.

 

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
 
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: (indsæt varetyper).  
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: (indsæt beløb).

 

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:

 

(Indsæt relevante punkter)

 

Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk hjem til dig eller til din arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der regelmæssigt bringer varer ud i dit område,

 

Stiftelse eller overdragelse af rettigheder over fast ejendom. Dog ikke aftaler om finansielle ydelser eller aftaler vedrørende udlejning af fast ejendom,   

 

Opførelse af bygning,  

 

Aftaler om brugsret til logi på timesharebasis, m.v.,

 

Aftaler om pakkerejser,  

 

Spil, hvor der betales for deltagelse,

 

Levering af ikke-finansielle ydelser, der er færdigleveret, hvis du forinden har accepteret at ydelsen sættes i gang, og at din fortrydelsesret dermed mistes,

 

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
 
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
 
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,  
 
Levering af varer, som på grund af deres natur bliver blandet sammen med andre varer ved leveringen, og ikke kan skilles ad igen,
 
Levering af alkoholholdige drikkevarer, hvor prisen blev fastsat ved aftalens indgåelse, og levering først kan finde sted efter 30 dage, og hvor den faktiske værdi afhænger af udsving på markedet, som den erhvervsdrivende ikke har indflydelse på,  
 
Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos dig, som du udtrykkeligt har bedt om,
 
Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som du har brudt plomberingen på,  
 
Levering af aviser, tidsskrifter eller magasiner, dog ikke hvis det er abonnementsaftaler,
 
Aftaler, der indgås på en offentlig auktion,
 
Aftaler om logi, dog ikke til beboelsesformål, transport af varer, biludlejning, forplejning eller fritidstilbud, når datoen eller perioden er aftalt. (Det sidste kan f.eks. være kurser, forestillinger, stævner mv.)
 
Levering af digitalt indhold, f.eks. computerprogrammer, apps, spil, musik, film mv.,
som ikke leveres fysisk på f.eks. CD eller DVD, hvis du forinden har accepteret at udførelsen sættes i gang og at din fortrydelsesret dermed mistes,

Finansielle ydelser omfattet af lov om realkreditlån og realkreditobligationer m.v.,
 
Aftaler om varer, værdipapirer eller ydelser, hvis prisen afhænger af udsving på markedet, som den erhvervsdrivende ikke har nogen indflydelse på, og disse udsving kan ske
i fortrydelsesperioden.  

 
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

 

(Indsæt hvis relevant:   
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.)

 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:
(Indsæt adresse)
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

(Indsæt denne sætning, hvis det er muligt at aflevere varen på jeres adresse:)
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse. (Tilføj eventuelt.: … mod forudgående aftale.)  

 

Fortrydelsesret i erhvervskøb
(Indsæt eventuelt oplysninger her, hvis I har særlige regler for fortrydelsesret i B2B-handel.)

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til:
(Indsæt adresse)
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  
(Beskriv eventuelle særlige procedurer, som kunden kan følge.)

 

(Indsæt eventuelt oplysninger her, hvis I har særlige regler for reklamationsret i B2B-aftaler.) 

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
(Indsæt hvilke oplysninger, der eventuelt yderligere indsamles.)
 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  
(Hvis I videregiver oplysninger til andre virksomheder, skal det her oplyses hvilke oplysninger I videregiver, hvorfor og til hvem.)
 
Personoplysningerne registreres hos (indsæt virksomhedens juridiske navn) og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på (indsæt webshop-url) er (juridisk navn).  


Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: (indsæt e-mailadresse).  

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (indsæt kontaktinformation for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

 

(eller indsæt url for det/de nævn, der er relevante for de varer eller ydelser, I sælger i webshoppen.)   
 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

 


 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. xx.xx.xxxx

 

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Hent fortrydelsesformular (ret til og gem som PDF)