Handelsbetingelser

 

  1. Virksomhedsoplysninger  

MA-Nordic Aps.

Fabrikvej 11B

8260 Viby J
Danmark

Telefon: +45 93944922

info@orkestergraven.dk

CVR-nr.: DK43851195

 

Du er altid velkommen til at kontakte os ved spørgsmål til vores handelsbetingelser eller dine rettigheder som forbruger.
 

  1. Anvendelse og gyldighed

 

Disse handelsbetingelser gælder for alle køb af varer og tjenester hos Orkestergraven, medmindre andet er skriftligt aftalt.

Ved at afgive en ordre accepterer kunden disse handelsbetingelser.
Orkestergraven forbeholder sig retten til at ændre handelsbetingelserne uden varsel. Ændringer træder i kraft ved offentliggørelse på virksomhedens hjemmeside og gælder ikke med tilbagevirkende kraft.

 

  1. Sådan handler du - (hvad er punkterne på vores side?)

 

3.1 Privatkøb
1. For at foretage et køb skal du igennem 6 trin.

            2. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til indkøbskurven                         

            3. Indtast dine personlige oplysninger, og vælg forsendelses/betalingsmåde.

            4. Godkend vores forretningsbetingelser

            5. Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet

            6. Foretag betalingen

Når ordren er gennemført, vil du modtage en ordrebekræftelse på e-mail. Ligeledes vil du modtage en email, når ordren er sendt fra vores lager.

3.2 Offentlig institution
Som offentlig institution, bestilles varer helt normalt i webshoppen. Du vælger blot kundetypen: “Offentlig institution”. Bestillingen bliver derefter sendt på kredit, og faktureres som en elektronisk faktura (EAN).

3.3 Musikskoler, privatskoler o.lign.
Det er muligt at opnå kredit ved at sende bestillingen til kontakt@ma-nordic.dk

Skulle du miste din ordrebekræftelse, kan du altid kontakte os på kontakt@ma-nordic.dk for at få tilsendt en ny ordrebekræftelse.

 

  1. Priser og betaling

 

4.1 Priser

Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) og er inklusiv 25 % moms, med mindre andet er anført. Vi forbeholder os ret til prisændringer, trykfejl og udsolgte varer.

 

4.2 Betaling

Vi tager ikke kortgebyrer.

Der kan dog stadig opkræves gebyrer for brug af korttyper udstedt uden for EU.

Hvis der er tale om Diners Club og American Express, kræver det, at I har en direkte indløsningsaftale med hhv. Diners Club og/eller American Express.

Det er også tilladt at opkræve kortgebyrer på firmakort.

 

Ved betaling med betalingskort bruges en sikker, krypteret og godkendt betalingsgateway. Det foregår derfor gennem en sikret linje, og betalingsdata gemmes ikke af os.

 

Du kan betale med:
A. Dankort/VISA-Dankort
B. Kreditkort (VISA, Mastercard m.fl.)
C. MobilePay
D. Bankoverførsel (kun ved forudgående aftale)


Betaling trækkes først fra din konto, når varen sendes, eller når tjenesteydelsen leveres.

 

4.3 Forfald og renter

Ved manglende betaling forbeholder vi os retten til at opkræve rykkergebyrer samt morarenter i henhold til renteloven.



 

  1. Levering og fragt

 

5.1 Leveringstid og metode

Levering sker med GLS, PostNord, DAO, etc., normalt inden for 1-4 hverdage, med mindre andet er angivet. Ved forsinket levering vil kunden blive informeret hurtigst muligt.

 

5.2 Fragtpriser

Fragtprisen oplyses ved bestilling og afhænger af varens vægt og leveringsmetode. 

 

5.3 Risikoens overgang

Risikoen for varen overgår til kunden ved modtagelse.

Ved erhvervskøb overgår risikoen ved afsendelse. 

 

5.3 Afhentning

Du kan også vælge at afhente din bestilling hos os på adressen:

Orkestergraven
Fabrikvej 11B
8260 Viby J
Når din ordre er klar til afhentning, vil du modtage en e-mail.
Vi har åbent alle hverdage fra 12:00 til 18:00

 

5.3 Fragtmand

Ved større forsendelser og udvalgte varer vil ordren blive sendt med fragtmand.
Det vil typisk fremgå under varebeskrivelsen.

 

5.4 Grønland, Færøerne og lande udenfor EU
Bestillinger sendes momsfrit.

 

5.5 Levering til EU-lande:

Vi tilbyder levering til alle EU-lande. Leveringstiden er typisk 3-7 hverdage afhængigt af destination. Alle forsendelser sendes med sporbarhed, og der opkræves ingen told eller importgebyrer inden for EU.



 

  1. Rabatkoder og gavekort

 

6.1 Rabatkoder gælder kun i den angivne periode og kan have begrænsninger, f.eks. minimumskøb eller udvalgte varer. Koder kan som udgangspunkt ikke kombineres med andre tilbud, med mindre andet er oplyst.

 

6.2 Gavekort er gyldige i 3 år fra købsdatoen, med mindre andet tydeligt fremgår. Gavekort kan ikke ombyttes til kontanter, og evt. restbeløb kan bruges ved senere køb, så længe kortet er gyldigt.



 

  1. Fortrydelsesret og returnering

 

7.1 Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret ved fjernsalg i henhold til forbrugeraftaleloven. Fristen regnes fra den dag, du modtager varen.

 

7.2 Du kan fortryde ved at give os skriftligt besked via e-mail, om at du ønsker at fortryde købet. Varen der returneres eller skal ombyttes, sendes til eller afleveres på vores adresse senest 14 dage efter modtagelsen.

 

7.3 Varen skal returneres i samme stand og mængde og i original emballage.

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er behandlet udover, hvad der ovenfor er beskrevet, mangler original emballage, eller den er beskadiget, betragter vi den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Fortrydelsesretten gælder ikke ved køb af specialfremstillede varer eller varer med brudt forsegling, hvor forseglingen har en beskyttende eller hygiejnisk funktion.

 

Du betaler selv for returfragten, og hæfter for eventuelle skader under transporten.

 

7.4 Tilbagebetalingen af tilgodehavendet sker inden for 14 dage, efter at vi har modtaget og godkendt den returnerede vare.

Har du betalt med betalingskort, vil beløbet blive ført retur dertil. Ved bankoverførsel bedes du vedlægge konto og registreringsnummer.

Ønskes varen ombyttet til en anden vare, er det naturligvis også muligt.

 

  1. Garanti og reklamation

 

8.1 Garanti

Hvis der ydes yderligere garanti ud over den lovbestemte reklamationsret, vil dette fremgå særskilt.

 

8.2 Reklamationsret

Du har som forbruger 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Du skal reklamere inden for rimelig tid (senest 2 måneder) efter, at du har opdaget en fejl eller mangel.

Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, som direkte eller indirekte er opstået ved forkert betjening, dårlig vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

8.3 Fremgangsmåde ved reklamation
Ved reklamation bedes du kontakte os med beskrivelse og billede af fejlen, samt ordrenummer.
Derefter sendes varen til eller afleveres på vores adresse for reparation eller ombytning. Husk at vedlægge en kopi af købskvittering samt en beskrivelse varens fejl og mangler.

Når vi har modtaget varen sender vi en e-mail, hvor vi oplyser dig om den videre proces ved behandlingen af din reklamation.

Ved en berettiget reklamation dækker vi fragtudgifterne og sender dig en fragtlabel til brug ved returnering. Vi forventer at varen er forsvarlig pakket, da vi ikke dækker skader grundet dårlig emballering.

 

  1. Ansvarsbegrænsning

Orkestergraven er ikke ansvarlig for indirekte tab såsom driftstab, tabt fortjeneste eller andre følgeskader, medmindre andet følger af ufravigelig lovgivning. Vi tager forbehold for force majeure såsom krig, naturkatastrofer, pandemier, strejker, tekniske nedbrud eller lignende hændelser, der forhindrer opfyldelse af aftalen.




 

 

  1. Persondatapolitik (GDPR)

 

10.1 Indsamling og behandling

Vi behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med EU's databeskyttelsesforordning (GDPR) og den danske databeskyttelseslov.

Vi indsamler kun nødvendige oplysninger såsom navn, adresse, e-mail og betalingsoplysninger til brug for ordrebehandling. 

 

10.2 Formål og opbevaring

Oplysninger bruges udelukkende til at behandle din ordre og eventuel kundeservice. Data opbevares i 5 år i henhold til bogføringsloven og slettes derefter.

Ingen personlige oplysninger registreret på kontakt@ma-nordic.dk bliver delt, solgt eller gjort tilgængeligt for tredjepart. Vi videregiver dog de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne sende din bestilling.

 

10.3 Dine rettigheder

Du har ret til indsigt, rettelse, sletning, begrænsning af behandling og dataportabilitet. Kontakt os for at udøve dine rettigheder eller indgive klage til Datatilsynet.

 

10.4 Nyhedsbrev

Hvis du tilmelder dig vores nyhedsmail, bruger vi din e-mailadresse til at sende dig informationer om nyheder, tilbud, kampagner, arrangementer og redaktionelt materiale. Din email bliver ikke solgt eller videregivet til tredjepart, og du vil altid kunne afmelde dig igen.

 

  1. Cookies

 

11.1 Vi anvender cookies

for at forbedre din oplevelse på vores hjemmeside, til statistik og til at tilpasse vores indhold og annoncer. Når du besøger vores hjemmeside, beder vi om dit samtykke til at bruge ikke-nødvendige cookies. Du kan vælge at acceptere alle cookies, kun nødvendige, eller selv tilpasse dine præferencer. Nødvendige cookies hjælper med at få siden til at fungere korrekt og kan ikke fravælges. Vi deler også oplysninger om din brug af vores site med vores partnere inden for sociale medier, annoncering og analyse.’

 

11.2 Hvad er cookies

Cookies er små tekstfiler, der lagres på din enhed, når du besøger vores hjemmeside. De bruges til at sikre funktionalitet, forbedre brugeroplevelsen og til statistiske og markedsføringsformål.

 

11.3 Hvilke cookies bruger vi

Nødvendige - Sikrer hjemmesidens basale funktioner som log-in og indkøbskurv.

Funktionelle - Husker dine præferencer, som sprog eller region.

Statistiske - Hjælper os med at analysere trafik og forbedre indhold.

Marketing - Anvendes til målrettet annoncering

 

11.4 Sådan styrer du cookies

Du kan til enhver tid slette eller blokere cookies i din browser. Vær dog opmærksom på, at visse funktioner på hjemmesiden kan stoppe med at virke.

 

11.5 Tredjepartscookies

Vi bruger tredjepartscookies på vores hjemmeside for at forbedre funktionalitet, måle trafik og tilpasse markedsføring. Disse cookies sættes af eksterne tjenesteudbydere som f.eks. Google, Meta (Facebook), og andre analyse- og annoncenetværk.

tredjepartscookies kan indsamle oplysninger om din adfærd på tværs af hjemmesider og bruges til at vise relevante annoncer og analysere besøgsdata.

 

11.6 Samtykke

Ved første besøg beder vi om dit samtykke til ikke-nødvendige cookies via et cookie-banner.

Du kan til enhver tid ændre eller trække dit samtykke tilbage via cookieindstillinger.

 

12. Klageadgang

 

12.1 Hvis du som forbruger ønsker at klage over et køb foretaget på vores hjemmside www.ma-nordic.dk , kan du kontakte os på kontakt@ma-nordic.dk

 

Vi bestræber os altid på at finde en tilfredsstillende løsning. Hvis det ikke lykkedes, kan du indgive en klage til:

 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

 

www.naevneneshus.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens
online klageportal:

https://ec.europa.eu/consumers/odr

12.2  Lovvalg og værneting
Enhver tvist, der måtte opstå i forbindelse med handel med [Virksomhedens navn], er underlagt dansk ret og skal anlægges ved de danske domstole. Hvis du er forbruger, gælder reglerne om værneting i retsplejeloven.

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Hent fortrydelsesformular (ret til og gem som PDF)